zaterdag 28 januari 2012

mijn verjaardag

Hallo iedereen,
Hier mijn eerste berichtje op mijn blog als een twintiger, een berichtje over mijn verjaardag. In het kort gezegd ‘Ik had een geweldige verjaardag’ :D Maar jullie willen waarschijnlijk wel een beetje meer weten dan dat.
Op 24 januari begon het feest. Ik had een sleepover in het roze huis net als vorig jaar. Het was heel gezellig! Toen ik binnenkwam was het helemaal donker in het huis buiten het kaarsje op de cake. (Ja, de meiden hadden zelfs voor verjaardagscake gezorgd!!) en iedereen begon ‘happy birthday’ te zingen en ik kreeg kaartjes. Daarna hebben we samen cakejes gegeten en film gekeken. En daarna samen met Sumi in bed slapen :p Echt heel leuk. Een geslaagde avond.
De morgen van 25 januari was iets minder :p Opstaan om half vijf en in helemaal naar de andere kant van het dorp wandelen. (want ik moest natuurlijk wel op tijd in de asrama zijn voor mijn taken daar)
Mijn verjaardag was een gewone schooldag dus ik moest ook gewoon gaan lesgeven. Bijna alle leerlingen hadden verjaardagskaartjes gemaakt (Ik heb welgeteld 55 verjaardagskaartjes gekregen waarvan nog geen enkel vanuit België)  en iedereen zong  ‘Happy birthday’ voor mij. Na de school moest ik snel naar TC omdat ik daar meeting had. Maar TC is niet zo’n veilige plaats op je verjaardag. De traditie is hier om de jarige helemaal nat te maken en bakken water over hem of haar te gooien. Ik was dus een kwartiertje bij TC en ik was al helemaal nat. En zo moest ik dan naar de meeting :p Kon iedereen ten minste zien dat het mijn verjaardag was…. (en dus nog extra water gooien :p)
Na de meeting ging ik terug naar de asrama (telkens de andere kant van het dorp à zo goed voor mijn benen :p) en ook daar werd ik weer nat gemaakt. In de asrama hadden ze een verassingsfeestje voor mij georganiseerd. Mijn plan was dat Sumi en Santo naar de asrama zouden komen en dat we mijn verjaardag samen met de asramakids zouden vieren. Ik had taart besteld bij de bakker en cola en snoepjes gekocht in NangaPinoh. Wat bleek nu… de asrama had een terrasdiner georganiseerd met 80 mensen, super lekker eten (rijst en kip en groenten…) Heel gezellig! Buiten was het donker, overal kaarsjes, samen eten en praten,… Om zeven uur moest wel iedereen weg want dan hadden we feest met de asrama (en Sumi en Santo :p) Nog eens ‘Happy Birthday’ gezongen en ‘Lang zal ze leven’ ook want dat had ik hun een tijdje geleden geleerd :p en taart eten :D Liedjes zingen en dansen. Echt zoooo leuk. Ik denk dat dit wel mijn beste verjaardag is geweest tot nu toe. (buiten het feit dat ik 20 werd en dus geen tiener meer ben…)
Ik had echt een goede dag!

1 opmerking:

  1. sorry liesje dat we geen verjaardagskaart hebben gestuurd maar toch nog een (hele)late gelukkige verjaardag
    groetjes van hier
    (Esther en co)

    BeantwoordenVerwijderen