maandag 2 juli 2012

vakantieprogramma

Dag beste mensen,

Hier toch nog eens een berichtje op mijn blog. De eerste week van het vakantieprogramma zit erop. En we zijn vandaag begonnen aan een nieuwe week. Het gaat allemaal heel goed. De kinderen zijn verdeeld in vier team en strijden 4 weken lang tegen elkaar. Bij elk spel kunnen ze ‘air aki’ winnen, een vloeistof die uiteindelijk een grote snoepmachine aan het werk moet brengen.

Elke maandag, dinsdag en donderdag hebben we buitenspellen, (zoals waterspelen, voetbal, pleinspelen,...) binnenspellen (zoals dansen, gezelschapspelletjes, verwenuurtje, (nagels en haren doen...)... ) en knutselen.   Elke woensdag gaat de helft van de groep zwemmen in de rivier en kijkt de ander helft film. En op vrijdag hebben we een grote themadag. (zoals een quiz, speurtochten, afscheidsfeestje,...)
Afgelopen week was ik het merendeel teamleider omdat een van de leiders even naar zijn dorp moest. Ik leidde het blauwe team en we wonnen veel flessen met ‘air aki’.  Op donderdag leidde ik de buitenspelen en deed ik een voetbalmatch. Ik stond dus de hele morgen in de vlakke zon op een voetbalveld. Ik heb echt al het kleurtje van een Indonesier :p. En vrijdag leidde ik de speurtocht. Dat vroeg veel voorbereiding maar als je dan ziet hoeveel plezier de kinderen hebben, dan is het dat zeker waard!
Voor deze week ben ik verantwoordelijk voor de waterspelen ,(die deden we vandaag en waren helemaal TOP) een workshop wellness, (we hebben goude, rose, paarse,... verf voor de haren van de kinderen :p)  en donderdag doe ik balspelen. Vrijdag hebben we een grote quiz. Dat wordt weer een goede test voor mijn kennis van het Indonesisch! :D
Het vakantieprogramma is heel leuk en de kinderen hebben echt een geweldige tijd. Maar het is wel super vermoeiend! Onmiddelijk na de vier weken begint de school weer dus echt rust zit er voor mij weer niet in :p Ik ga weer een verder want er is werk genoeg. Een ander verhaaltje volgt wel weer eens.  Hieronder nog enkele fototjes. En tot snel!!
Groetjes Liesje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten