maandag 30 juli 2012

het nieuwe schooljaar

Dag beste mensen,

hier nog eens berichtje op mijn blog. De school is nu al een week weer begonnen en ik zit dus helemaal terug in het gewone ritme. de eerste week moest ik gelukkig geen les geven. De leerkrachten wilden even kijken welke kinderen het het hardst nodig hadden om in mijn klasje te komen. En dan zouden ze me zaterdag de lijst geven. Ik had dus een hele week de tijd om werkjes te maken, aanmoedigingssystemen te bedenken, doelstellingen en lesprogramma's op te stellen,... En vandaag (maandag 30-07-2012)kon dan het echt werk beginnen.

Natuurlijk had ik zaterdag geen lijst ontvangen met kinderen dus dat betekende dat ik vandaag gewoon kinderen voor mijn deur had staan en ik maar moest uitzoeken wat ze konden en wat nog niet. Maar het was een hele goede lesdag en het is zo mooi om te zien hoe leergierig de kinderen hier zijn. En niet alleen de kleine kinderen. Ik heb ook een 18-jarige jongen in mijn klas die nog niet kan lezen of schrijven. Het is heel moeilijk voor hem om dit nog te leren maar hij zet door en doet kei hard zijn best. Hij zal koste wat het kost leren lezen. En als dan een van de kinderen je nog naroept 'Thank you Miss Liesje'... Ja, dan kan je toch alleen maar blij zijn met je werk :D

Ik heb op dit moment 16 leerlingen die alleen of met twee komen. Dat is het dubbel van vorig jaar! De 'problemen' verschillen van 'pas uit een dorp dus nog niets kunnen' tot 'doof dus niet kunnen praten' 'leerstoornissen' en 'mentale achterstand' ... Bij ieder kind komt er dus een hele andere aanpak bij kijken. Ik zie dit schooljaar helemaal zitten en heb er super veel zin in!

Ik heb nu nog maar een dagje lesgegeven maar meer informatie volgt nog.

Ondertussen loopt het voetbaltournooi voor de meiden (Dat Iris, Ananja en ik hebben opgezet) ook door. We hebben met ons team 'De madeliefjes' (allemaal Nederlandstalige meiden) onze eerste wedstrijd gewonnen. 2 - 0. Go Go Orang barat!! :D

Natuurlijk heb ik nog steeds bakken lol met Iris. Donderdag moet ik wel even naar Kuching om mijn visum te verlengen maar hopeliijk ben ik daar snel van terug.

Oke, dat was het zo'n beetje voor hier denk ik. Mijn volgende nieuwsbrief is in de maak dus die zal volgende week ookwel ergens verschijnen.

Veel liefs
Liesje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten