vrijdag 20 juli 2012

afsluiting vakantieprogramma

Ja hoor, het weekelijks iets op mijn blog schrijven wilt precies niet zo goed lukken. Toch wil ik nu weer even tijd nemen om een berichtje te typen over de afgelopen week.

Vandaag is het vrijdag en het vakantieprogramma is afgelopen. We hadden deze voormiddag (voor de Nederlanders onder ons... Dat is de ochtend) een super gezellige afsluiter met een film, dans, zingen, cake, ... De snoepmachine werd ook in werking gezet met het ‘air aki’ dat de kinderen verzameld hadden de afgelopen 4 weken. Echt leuk om te zien dat de kinderen het ook helemaal geloven en er helemaal in opgaan. Het was een geweldige afsluiter van vier super toffe weken. Ik ben doodop maar ben blij om te zien hoeveel de kinderen ervan genoten hebben.
Naast al de voorbereidingen voor het vakantieprogramma en het vakantieprogramma zelf, moest ik ook nog mijn nieuwe klas in orde maken. Ik ben verhuisd van klaslokaal en al mijn spullen moesten dus mee verhuizen. Uiteindelijk was alles bijna klaar en wilde ik beginnen aan de voorbereidingen van mijn lessen. Toen kwam een van de andere leerkrachten vragen of ik met haar van klas wilde wisselen zodat zij haar klas naast haar kantoor had zodat ze haar baby (die ze hier gewoon mee naar school nemen want er is hier niet zoiets als ouderschapsverlof) beter in de gaten kan houden. Dus ik opnieuw alles verhuizen. Alle tafels, stoelen, rekken,... Al mijn posters weer van de muur, alle dingen die ik al had klaargemaakt... Maar nu is mijn klasje bijna klaar en ik zie het weer helemaal zitten om maandag aan de slag te gaan. Helemaal geen vakantie voor mij dus maar dat word ik zo ondertussen wel gewoon.
Voor de rest gaat het hier ook heel goed. Iris is hier en we hebben super veel lol. Iris is een meisje dat ik hier vorige keer heb ontmoet. Zij was de laatste drie maanden van mijn eerste verblijf ook hier. We zijn heel goede vriendinnen geworden en nu is ze dus weer hier voor 5 weken. We doen allerlei leuke dingen samen en zijn nu van plan om een voetbaltoernooi voor de meiden op te starten. We willen donderdag de eerste wedstrijd spelen. Samen gaan we een Nederlandstalig team samenstellen en ons doel in natuurlijk de eerste prijs behalen :p
Morgen willen we met een paar vrienden naar de rivier om vis en kip te slachten. Een namiddagje relaxen voor de school weer start. Hopelijk wordt het wel mooi weer want vandaag hadden we alleen maar regen.

Okido... tot de volgende
Doeiii

Geen opmerkingen:

Een reactie posten