donderdag 7 juni 2012

BAKO National Park

Hallo allemaal,

hier eindelijk nog eens een berichtje op mijn blog. Ik ben nu in Kuching en heb weer iets leuks te vertellen. Ik ben nu 10 dagen in Kuching omdat er wat miscomunucaties waren over wie ons zou komen ophalen. 10 dagen is vreslijk lang dus we besloten maar iets leuks te gaan doen. Franka, William en ik gingen naar Bako National Park. Dat is een groot natuurreservaat met de oorspronkelijke planten- en diersoorten. Er zijn veel tropische vogels, apen, krokodillen,... Eerst gingen we met een klein bootje dat ons naar een verlaten strandje bracht. (We moesten uitkijken voor de krokodillen :p) En vandaaruit moesten we onze weg zelf terugvinden naar een ander strandje waar een bootje ons dan terug zou oppikken. De natuur was echt prachtig. We waren 's morgens vroeg al vertrokken dus het was gelukkig nog niet te warm. Op het strandje waar we werden gedropt, werden we al onmiddelijk ontvangen door een groepje apen. Na een hele klimpartij door de dichtbegroeide jungle kwamen we op een hoog punt waar we een adembenemend uitzicht hadden op de zee en de omliggende jungle. Omdat een beeld meer zegt dan duizend woorden volgen er zo enkele foto's. We hadden een hele wandeling voor de boeg dus na even wegdromen bij het prachtige uitzicht, gingen we weer op weg. Sommige stukken gingen echt recht door de jungle. We moesten klimmen, glijden en springen. Mijn benen en voeten zaten vol met schrammen en schaafwonden  want een korte broek en blote voeten zijn niet zo ideaal voor een tocht door de jungle. Gelukkig ben ik al wat gewoon :D Enkele stukken waren beter begaanbaar. Bruggetjes en paatjes tussen de bomen. We zagen verschillende apen, tropische vogels, wilde zwijnen (of toch iets wat daar op leek :p), krabben, verschillende schelpdieren,... Het was een hele leuke dag en we kwamen veilig terug aan bij het strandje waar het bootje op ons stond te wachten .We waren super moe en onze benen deden de dag erna nog pijn maar we hadden een geweldige tijd.
In het volgende bericht vind je wat fototjes. (Ik ben geen goede fotograaf en uitzichten zoals hier kan je gewoon niet vastleggen op een foto... Dus kijk naar dit stel je het honderd keer mooier voor :D)

Lieve groetjes
Liesje

1 opmerking:

  1. Hallo Liesje,

    Ookal ben je geen professionele fotograaf, ik vind je foto's heel mooi hoor. Ik kan me voorstellen dat het Bako National Park in het echt nog mooier is. Wat een prachtig uitzicht van bovenaf! Geen enge dieren tegengekomen? Alles goed?

    Groetjes,
    Vivi Kuijvenhoven

    BeantwoordenVerwijderen