maandag 9 april 2012

Pasen


Dag vriendjes en vriendinnetjes,
Hier nog eens een kort berichtje over Pasen. We hebben een super leuk paasfeest achter de rug en ik wil jullie er dus even iets over vertellen. Ik zal beginnen met Goede Vrijdag want dat is hier ook altijd iets speciaal. De morgen van Goede Vrijdag hadden we een kerkdienst. Iedereen was gekleed in kleren uit de tijd van Jezus. De kinderen hadden lakens en handdoeken rond zich gedraaid. Er was een drama, aanbidding en een preek. Het was heel gezellig om samen met iedereen verkleed te zijn. Maar wel heel warm! :p In de namiddag was het vrij dus konden we gaan wandelen of gewoon rusten.  En in mijn geval opruimen van mijn reis naar Kuching en in de asrama op de kinderen letten. En ’s avonds hadden we ‘cinema’ in TC :D
Op zaterdag was het een gewone werkdag en moest ik dus koken. Van ’s morgens 4 tot ’s avonds 6 :p
En op zondag was er een paasdienst met nog eens een drama, een (super lange!!) preek en geweldige aanbidding! Het was een heel gezegende dienst!
In de namiddag ging ik samen met een paar meiden van de asrama naar een dorpje hier in de buurt. Ze moesten daar met de school volleybal spelen en ik ging mee om hen aan te moedigen en foto’s te trekken. Daar aangekomen was ik natuurlijk onmiddellijk sensatie. Als enige westerse ben je al snel heel interessant. Ik verstopte me dus maar in een klein hutje met enkele vrouwen en kinderen en we hadden een gezellige babbel. En het handige was, geen mannen toegelaten :p De wedstrijd verliep vlot maar ze verloren op het randje. Na de wedstrijd wilde we terug naar huis gaan maar de chauffeur kwam niet opdagen. Dus we wandelden de hele weg naar huis. Lekker warm!! :D En nu heb ik mooie rode wangetjes :p
Het was een geslaagd paasweekend!
Fototjes volgen als het internet het een beetje beter doet! :D
Grtjs Liesje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten